Jocuri de spargere a ghetii – 5 jocuri

As vrea eu sa am o colectie de jocuri. Nu am, dar caut mereu si improvizez. Scriu mai jos cateva pe care le am in minte si pe care le voi juca la scoala cu copiii. Sunt jocuri cu distantare fizica, se pot aborda in clasa. Eu le-am pregatit pentru saptamana cand copiii se reintorc din vacanta si vom incepe activitatile in clasa. In fiecare zi voi aborda cate unul. Acestea sau altele pot fi jucate la orele de dezvoltare personala, la intalnirea de dimineata sau in alt moment al zilei in care observati ca elevii au nevoie de o pauza activa.

jocuri de spargere a ghetii

Da sau Nu?

Imi place varianta aceasta deoarece presupune si miscare. Pentru raspunsul DA copiii se ridica, pentru raspunsul NU ei bat din palme. Desigur, puteti introduce alte miscari, unele caraghioase chiar: sa se strambe, sa sara, să isi puna cornite, sa miaune. Cum se joaca: Invatatorul pune intrebari, iar copiii raspund executand miscarile. Intrebarile pot fi despre orice. De exemplu pentru tema Ce ai facut in vacanta? – Te-ai spalat pe dinti? Ai vazut o musca? Ai mancat cascaval? Puteti descarca AICI formatul la care am lucrat eu.

Niciodata nu am…

Toti copiii stau in banci. Ei trebuie sa tina socoteala situatiilor pe degetele de la o mana (sau pe toate cele 10 degete). Invatatorul spune: Niciodata nu am… alergat dupa o musca. Daca raspunsul este ca Nu, nu am alergat dupa o musca, copiii tin toate degetele sus. Daca raspunsul e afirmativ, ei trebuie sa inchida un deget. Castiga cei care raman cu toate cele 5 degete ridicate. Situatiile pot fi amuzante sau serioase, scorniti voi niste enunturi.

Alfabetul – Cum te cheama?

Fiecare copil isi va spune numele adaugand inca doua cuvinte care incep cu aceeasi litera ca prenumele sau, unul fiind un nume de animal. De exemplu: Mihai Micșorescu Maimuțel, Cristina Cucurigu Copăcescu, Ema Emblema Elefantescu. Sigur, combinatiile ar putea lua orice forma: sa adauge si sa transforme numele unui fruct, al unei jucarii.

jocuri de spargere a ghetii

Stai pe loc!

Stai pe loc si nu misca, Asta e pozitia ta! Care e cea mai caraghioasa pozitie in care poti sta? La cine te strambi? In timp ce spun versurile Stai pe loc…, copiii se misca, danseaza. Cand s-au terminat versurile, ei trebuie sa se opreasca intr-o anumita pozitie caraghioasa. Un copil poate desemna pe cel care are cea mai caraghioasa statuie sa vina sa ii ia locul.

Din nefericire … / Din fericire …

Un joc ce ne ajuta sa transformam situatiile neplacute in unele bune. Ne ajuta sa gasim farama de pozitiv in orice. Din nefericire … mi-a cazut un dinte. Din fericire… mai am destui sa pot manca.

Ce jocuri veti propune copiilor pentru revenirea la scoala? Sau poate aveti unele la dezvoltare personala, unele preferate, de spargere a ghetii sau de coeziune a grupului. Va invit sa scrieti in comentarii ideile voastre.

Alte articole pe blog: Ce stii despre mine?, Jocuri de dezvoltare personala.

Ema

3 thoughts on “Jocuri de spargere a ghetii – 5 jocuri”

  1. Jocul ,,Stai pe loc” eu il numesc ,,Statuile” . L-am folosit cu copiii. Pentru ca suntem clasa pregatitoare, am lucrat in 2 schimburi si copiii nu se cunosc prea bine, m-am gandit la urmatorul joc : Alfabetul numelor: se ridica in picioare copiii al caror prenume incep cu sunetul ,,I”, spre exemplu ( eu le indic sunetul pentru ca ii cunosc si stiu cu ce sunete incep numele lor) Acei copii isi spun prenumele si 2 propozitii despre ei sau cum se simt, o impresie, ceva. Apoi, pentru a-i amuza, dezmorti, jocul Statuile.

  2. Un joc pentru Dezv personala este “Bate o data din palme cine…”. Invatatoarea spune “Bate o data din palme cine are acasa catel” si toti copiii care au ccatel vor bate din palme. Este foarte distractiv si vor observa ca au multe in comun chiarrsi cu acei colegi cu care nu se inteleg foarte bine.

  3. O alta activitate: lla AVAP vor realiza Floarea personala: vor decupa tulpina si petale de flori din hartie colorata, apoi le vor lipi pe o foaie. Pe fiecare petala vor scrie cate o calitate pe care o au, iar pe tulpina ceva ce isi doresc sa realizeze (luna aceasta, anul acesta, in viata – orice alege fiecare).

    La sfarsit fiecare isi prezinta pe rand floarea si elevii confirma daca intr-adevar elevul este asa cum s-a descris. Evident ca toti vor spune da – e o activitate f buna pentru cresterea stimei de sine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.