Ursul pacalit de vulpe, la joaca
Va propun mai jos cateva jocuri cu cuvinte, propozitii si intrebari. Le-am invartit in jurul povestii. In acest fel povestea a capatat si alte valente.
Arunca si prinde – Copiii stau in cerc. Fiecare se gandeste la poveste si isi pregateste, in gand, un cuvant care are legatura cu povestea. Arunca si prinde poate fi jucat cu o minge mica ori cu o hartie mototolita pe care copii o oranca de la unul la altul. Sau fara minge si hartie, miscarea doar fiind simulata. Prinde cuvantul! Cand ii vine randul, va spune cuvantul, se va aseza ghemuit, apoi va numi un alt coleg sa continue jocul. Cand jocul s-a terminat si toti copiii stau ghemuiti pe podea, jocul se reia – un copil spune un cuvant, se ridica si numeste alt copil sa continue.
Jocul deschide calea catre invatare
Jocul adjectivelor – Impartiti clasa in grupe. Fiecare grupa primeste un personaj din poveste sau alt element prezent in naratiune: vulpea, ursul, taranul, pestele, carul, balta. Pentru cuvantul primit grupa va incerca sa gaseasca si sa scrie pe foaie cat mai multe adjective (pe cat posibil adjectivele sa aiba legatura cu povestea).
Jocul verbelor / al actiunilor – la fel ca la jocul adjectivelor, doar ca pentru fiecare personaj copiii sa gaseasca actiuni potrivite: Ce face vulpea? (Inseala, pacaleste, se preface, plange, striga, fura, sfatuieste, se ascunde) Ce face ursul ? (Mormaie, bate vulpea, cere, se milogeste, baga coada in apa, sta, asteapta, doarme, trage…) Atentie insa, in functie de clasa la care desfasurati acest joc cu verbe – la clasa a treia copii stiu ce este verbul. Insistati ca verbul sa fie doar un cuvant: baga si nu baga coada in apa.
Daca aveti si voi idei de jocuri cu cuvinte, lasati un comentariu. Ati citit Ursul pacalit de vulpe? Ce cred copiii despre poveste?
Alte articole pe blog: Joc urias cu litere, Jocuri cu silabe.
Ema
buna ziua aida sunt si ma uit la ursul pacalt de vulpe o seara frumoasa sa aveti