Ursul pacalit de vulpe si cateva jocuri

Va place ursul pacalit de vulpe? Of, saracul urs! Dar de vulpea cea isteata, ce ziceti? Va dati seama ce greu i-a fost vulpii sa care tot pestele in vizuina? Si ce noapte cumplita o fi avut ursul ce statea cu coada in apa inghetata?
ursul pacalit de vulpe

Ursul pacalit de vulpe, la joaca

Va propun mai jos cateva jocuri cu cuvinte, propozitii si intrebari. Le-am invartit in jurul povestii. In acest fel povestea a capatat si alte valente.

Arunca si prinde – Copiii stau in cerc. Fiecare se gandeste la poveste si isi pregateste, in gand, un cuvant care are legatura cu povestea. Arunca si prinde poate fi jucat cu o minge mica ori cu o hartie mototolita pe care copii o oranca de la unul la altul. Sau fara minge si hartie, miscarea doar fiind simulata. Prinde cuvantul! Cand ii vine randul, va spune cuvantul, se va aseza ghemuit, apoi va numi un alt coleg sa continue jocul. Cand jocul s-a terminat si toti copiii stau ghemuiti pe podea, jocul se reia – un copil spune un cuvant, se ridica si numeste alt copil sa continue.

 

ursul pacalit de vulpe
Jocul intrebarilor – Copiii stau in cerc. Cand le vine randul, vor formula o intrebare despre povestea Ursul pacalit de vulpe.
Jocul propozitiilor – Copiii stau in cerc. Fiecare si-a scris pe un cartonas un cuvant care are legatura cu povestea. Va numi un coleg care sa alcatuiasca o propozitie cu cuvantul sau.
ursul pacalit de vulpe

Jocul deschide calea catre invatare

Adevarat sau fals ?– Invatatorul pregateste intrebari despre poveste. Copiii le pot citi colegilor, care vor stabili daca sunt adevarate sau false. Intrebarile pot fi amuzante sau serioase. Jocul acesta ofera posibilitate de afirmare copiilor care citesc foarte bine. Ceilalti copii isi vor exersa capacitatea de a asculta un coleg si vor face mereu trimitere la poveste pentru a verifica enunturile. Propozitiile ii vor stimula sa se gandeasca si la detaliile prezente in text.
Continua povestea – Copiii stau in cerc. Vom incepe sa spunem povestea si fiecare adauga o propozitie pentru a o continua. Poate fi povestea din carte sau o continuare imaginata.
ursul pacalit de vulpe

Jocul adjectivelor – Impartiti clasa in grupe. Fiecare grupa primeste un personaj din poveste sau alt element prezent in naratiune: vulpea, ursul, taranul, pestele, carul, balta. Pentru cuvantul primit grupa va incerca sa gaseasca si sa scrie pe foaie cat mai multe adjective (pe cat posibil adjectivele sa aiba legatura cu povestea).

ursul pacalit de vulpe

Jocul verbelor / al actiunilor – la fel ca la jocul adjectivelor, doar ca pentru fiecare personaj copiii sa gaseasca actiuni potrivite: Ce face vulpea? (Inseala, pacaleste, se preface, plange, striga, fura, sfatuieste, se ascunde) Ce face ursul ? (Mormaie, bate vulpea, cere, se milogeste, baga coada in apa, sta, asteapta, doarme, trage…) Atentie insa, in functie de clasa la care desfasurati acest joc cu verbe – la clasa a treia copii stiu ce este verbul. Insistati ca verbul sa fie doar un cuvant: baga si nu baga coada in apa.

Daca aveti si voi idei de jocuri cu cuvinte, lasati un comentariu. Ati citit Ursul pacalit de vulpe? Ce cred copiii despre poveste?

Alte articole pe blog: Joc urias cu litere, Jocuri cu silabe.

Ema

2 thoughts on “Ursul pacalit de vulpe si cateva jocuri”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.