Numerele pana la 1000 – exemple de activitati

Am ajuns, in clasa a doua, la numerele pana la 1000. Cat de mare e 1000? Unde il gasim? Unde gasim in jurul nostru celelalte numere si la ce le folosim? Va prezint mai jos abordarea mea de la clasa. Am cateva exemple de activitati, poate va inspira.

numerele pana la 1000

 

O poveste cu numere

Unde in jur, in viata noastra, intalnim numerele pana la 1000? Ca sa ajung la prezenta si utilitatea numerelor in activitatile noastre de zi cu zi am pornit de la o poveste: Bufnita Brandusa (asa a numit-o Alex) vrea sa faca briose. Isi aminteste ingredientele, dar nu si care sunt cantitatile pentru ridichi, viermisori uscati, seva de frunze. Aaa, stie ca are nevoie de 1000 de fire de iarba. Aici o putem ajuta noi. Ne-am prefacut ca numaram 1000 de fire de iarba. Copiii aveau buchetele de 10 si 100 de betisoare si a fost usor de numarat.

Am pornit de la a numara din 10 in 10 pana la 100. Apoi am adaugat, pe rand, un betisor, 3, 4, 10 betisoare si am stabilit impreuna ce numere se formeaza. Am numarat din 100 in 100 pana la 1000. Am exersat si numere pana la 1000: le-am aratat 400 de betisoare la care am adaugat inca 20 si inca 7, iar ei au spus numarul care se formeaza.

La sfarsitul orei am completat cu exemplele copiilor cantitatile necesare pentru briosele bufnitei.

numerele pana la 1000

 

Exersare distractiva

De-a lungul sapatamanii copiii au exersat numerele pana la 1000 in mai multe moduri. Le-am facut etichete cu numere, cu un cod al culorilor: verde pentru sute, rosu pentru zeci si albastru pentru unitati. Ei le-au colorat si le-au decupat. Ne-am jucat intr-o zi cu ele. Eu le-am spus sa formeze cu etichete un numar si ei au format pe banca, asezand etichetele dupa codul culorilor.

Primesc in fiecare zi o fisa unde trebuie sa completeze numerele lipsa: de la 100 la 200, de la 300 la 400. Vom ajunge la fisa de la 900 la 1000. Fisele acestea le folosim mai departe pentru exercitii de identificare a unor numere ce indeplinesc anumite conditii. Eu le spun conditia, ei gasesc pe foaie respectivele numere. De exemplu: Coloreaza cu rosu 5 numere pare. Ne amintim ce sunt numerele pare, apoi verificam ce a colorat fiecare. Sau: Incercuieste cu albastru numerele care 7 la ordinul sutelor. Cu aceasta ocazie vorbim de ordine si clase, apoi verificam ce au gasit. Sau: Deseneaza un punct numerelor la care cifra sutelor e aceeasi cu cifra zecilor.

numerele pana la 1000

Numaratori cu voce tare, numaratori cu miscare

Aproape in fiecare zi am numarat cu voce tare. Aici facem diverse combinatii. Am pornit desigur de la a numara crescator de la 240 la 260. Tin numaratoarea asa astfel incat copiii sa treaca prin schimbarea ordinelor. Le e greu de exemplu la 449, 450. Intr-o zi le-am scris pe tabla siruri de numere. Am discutat mai intai ce regula are fiecare sir. Apoi copiii au stat in cerc si am numarat pe fiecare sir. La fiecare am adaugat miscari: batai din palme, o bataie din palme si una pe coapse, bataie pe umeri, dans, sarituri.

Cu o numaratoare suntem prinsi si intr-un proiect eTwinning. E un joc pe care l-am invatat de la partenerii turci: Boom Game. Scopul e de a numara din 2 in 2, din 5 in 5, din 10 in 10. Pentru acest joc fiecare copil a primit un numar pe care l-a decorat, iar unii au primit cuvantul Boom pe care l-au decorat. Jocul merge asa: 341, 342, 343, 344, 345, BOOM!, 346, 347, 348, 349, 350, BOOM!.

numerele pana la 1000

Cat de mare e 1000?

Unde gasim numere in jurul nostru? Unde il gasim pe 1000? Le-am citit copiilor o carte tare draguta, sigur le-a dat de gandit. Cartea se numeste How much, how many, how far, how heavy, how long, how tall is 1000? de Helen Nolan. O gasiti AICI. Nu am cartea. Am pus filmul citit de altcineva, in engleza, am dat sonorul pe minim si am tradus din mers cartea.

Apoi copiii si-au dat seama unde il intalnesc pe 1000. L-au gasit la distantele dintre orase, la numerele de la case. Le-am adus doua sticle de apa de jumatate si si-au dat seama ca acolo sunt 1000 de mililitri. Ne-am uitat pe un metru de croitorie si au spus ca 1000 de centimetri inseamna un metru. Si-au amintit de pungile de faina si zahar, de cutia de lapte, de doua topuri de hartie care au impreuna 1000 de foi. Cei care au ceasuri smart ne-au spus in cat timp fac ei 1000 de pasi.

Va recomand sa cititi si Zero the Hero de Joan Holub. Eu am gasit-o de cumparat AICI.

Ordinul cavalerilor

Ca sa inteleaga elevii mei cum e cu ordinele si clasele, m-am gandit la o asociere. I-am intrebat prima data unde au mai auzit ei cuvantul ordine. Au auzit la politie sau in armata, ii roaga mama sa faca ordine in camera si s-au gandit la cavaleri. Pe acelasi principiu al cavalerilor, un cavaler de ordinul zecilor e puternic precum 10 cavaleri de ordinul unitatilor. Ideea aceasta o am de la colega mea Rodica din Cluj. Fiecare clasă este formată din 3 ordine: unitati, zeci si sute.

numerele pana la 1000

Deoarece am copii preocupati de tot felul de curiozitati si pentru ca intr-o zi unul dintre ei m-a intrebat ce e infinitul, le-am aratat din cate cifre poate fi format un numar. Conceptul de infinit e greu, le-am spus ca oricand mai putem adauga un numar pentru a obtine un numar si mai mare.

numere pana la 1000

 

Orele noastre de matematica se termina cu Barometrul intelegerii – gasiti poza mai sus. Copiii ridica un creion colorat pentru a arata cat de mult au inteles.

La clasa mea urmeaza compararea numerelor naturale pana la 1000 si rotunjirea.

Gasiti AICI o parte din fisele si materialele pe acre le-am creat eu pentru acest continut.

Daca aveti si voi idei pentru a preda si exersa numerele pana la 1000 va invit sa scrieti un comentariu. Cum au inteles copiii usor? Ce jocuri ati avut?

Alte articole pe blog: Compararea numerelor pana la 100, Rotunjirea numerelor

Ema

1 thought on “Numerele pana la 1000 – exemple de activitati”

  1. Pe manualul de la intuitext mai am două săptămâni înainte de 1000, cu reamintirea numerației 0-100, așa că mă bucur să văd ce se face deja, o mulțime de idei circulă deja.
    Faină cartea!

    Apropo de jocuri, am început acum să le dau postituri, fiecare își alege un număr – copiii care aleg același număr, schimbă amândoi. Apoi ne strângem și încep provocările.
    Un pas în față numerele pare.
    Un pas în față numerele cu cifră pară la zeci.
    Un pas în față numerele care se rotunjesc prin adaos.
    Aleg câte 4-5 și le cer să se „ordoneze crescător”.
    Inspirația mai vine și în funcție de ce numere aleg ei… dar abia aștept să trecem la 1000 și să vedem cum iese jocul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.