7 jocuri simple pentru începutul anului școlar la clasa a 4a

Primele 2-3 zile de școală sunt rezervate socializării, acomodării, intrării în ritm. Fiecare are nevoie de familiarizare cu spațiul și de conectare cu cei din jur. Eu abia aștept să văd cât de mult au crescut școlarii mei de clasa a patra. Sunt multe lucruri de povestit, amintiri de înșirat. Mi-am pregătit câteva activități, le voi desfășura în prima săptămână. Aș vrea să stăm mai mult de vorbă și aș vrea ca ei să se asculte mai mult unii pe alții. Scriu mai departe despre 7 activități pe care le am eu în vedere.

jocuri simple

Îmi propun ca prima săptămână de școală să fie fără grabă, fără presiunea timpului. Pe lângă activități care țin de organizarea clasei, setarea regulilor, organizarea materialelor, trecerea în revistă a programului, a disciplinelor, vreau să am și activități în care doar să stăm de vorbă. Am ales câteva jocuri în care voi avea în vedere colaborarea și conectarea copiilor. Le voi da posibilitatea să vorbească despre ei, să stabilească un plan, să lucreze cu un coleg. I-am învățat puțin anul trecut, când erau în clasa a treia, cu momente de reflecție și aș vrea ca anul acesta să avem de fiecare dată și un astfel de moment.

 

Salutul

Acesta e un joc pe care l-am învățat în vara aceasta la Camp MERITO, de la actorul Ștefan Huluba. Se stă în cerc sau pe două linii, față în față. Fiecare își alege un coleg pe partea cealaltă. La semnal, se vor saluta. Îi voi încuraja să se salute de mai multe ori și să adauge mișcări, detalii, să spună ceva, să adopte o anume mimică. Apoi le voi spune să se salute într-un anume fel: regal, cu veselie, cu nepăsare, cu voce șoptită.

Alege o întrebare

Voi așeza scaunele în cerc. Eu consider că așezarea aceasta e de mare ajutor pentru coeziunea grupului. Ne vom vedea unii pe alții și vom putea comunica mai ușor. Am scris întrebările pe bilețele, îi voi invita să aleagă un unul. Apoi, pe rând, fiecare va formula un răspuns. Voi avea în vedere o exprimare clară, corectă, în enunțuri elaborate. Îi voi încuraja să fie creativi, să caute în mintea lor formulări deosebite. Puteți descărca întrebările de AICI.

Ce păstrăm de anul trecut?

În anul școlar trecut, această activitate a fost foarte interesantă. Le-am pus la dispoziție o fișă cu următoarele idei: Ce păstrăm de anul trecut? Ce schimbăm? Ce oprim? Ce să începem în acest an? Aceste întrebări ne-au ajutat să dăm puțin timpul înapoi și să ne gândim retrospectiv. Nu e ușor, însă e un exercițiu bun. Fiecare își va aminti momentele și lucrurile care l-au impresionat. Îi voi încuraja să argumenteze răspunsul. Mă gândesc să le dau fișa să o completeze acasă, poate în ritmul propriu se vor concentra mai bine. Găsiți fișa de descărcat AICI.

Vorbește despre tine!

Vom face două cercuri concentrice. Copiii vor sta față în față și vor face perechi. Cei de pe margine ascultă, cei din interior vorbesc. Fiecare va vorbi despre sine colegului. La semnal, cercul din interior se mută un pas spre dreapta. În acest fel perechile se vor schimba. Sarcina rămâne aceeași: să vorbească (iar) despre sine. Provocarea va fi să găsească tonul adecvat, astfel încât să se audă unii pe alții. Dup 3-4 runde, vor vorbi cei din exterior colegilor din interior. Vom analiza la sfârșit felul în care au vorbit, cum au simțit să vorbească iar și iar despre ei, dacă de fiecare dată au adăugat alte detalii sau nu. Tendința este ca atunci când ai de repetat același conținut să adaugi la fiecare zicere 2-3 detalii în plus. E de urmărit.

Fă-mă să râd!

Copiii stau în perechi. Unul din pereche îl va face pe celălalt să râdă, iar celălalt va încerca să stea serios cât mai mult timp.

X si O cu persoane

În mijlocul clasei se aliniază 9 scaune, câte 3 pe rând (ca la pătratul jocului pe hârtie). Elevii stau pe două rânduri. Un rând este X și ei vor tine mâinile încrucișate deasupra capului. Celălalt rând este O si ei vor forma cu brațele un O deasupra capului. La semnal, câte unul din fiecare echipă ocupă un loc pe scaun, asfel încât să completeze cu X sau cu O o linie, o coloană sau o diagonală.

Să desenăm împreună!

Copiii vor forma perechi. Fiecare pereche va primi o foaie. Vor avea creioane grafice. La semnal vor începe să deseneze, împreună sau separat, pornind de la o formă (de exemplu cerc), adăugând diferite detalii. La următorul semnal, le voi spune să facă în așa fel încât să rezulte din desenul lor altceva decât la ce s-au gândit, de exemplu o casă pentru doi căței și trei pisici sau o mașină care prepară cerneală invizibilă.

Dacă și voi aveți jocuri ce se potrivesc începutului de an școlar, vă invit să le scrieți în comentarii.

Alte articole pe blog: Joc de cunoaștere, Alte jocuri.

Ema

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.