Unitatea tematica Universul

E plina de promisiuni unitatea aceasta. Universul e un subiect de interes pentru copii. Sunt preocupati de planete, extraterestri, nave spatiale. Unii stiu deja ca ar vrea sa devina cosmonauti. Ca si planificare, unitatea tematica Universul inglobeaza la mine literele de mana a, m, u, n, i, iar la matematica avem numerele pana la 31. Haideti sa vedeti ce mi-am propus.

unitatea tematica universul

Proiect tematic Universul

Mi-am propus un proiect. E un termen pompos si pretentios poate, dar nu e asa complicat pe cum suna. La sfarsitul acestei unitati as vrea ca elevii mei sa prezinte in fata clasei o planeta pe care si-au ales-o singuri. Sa o prezinte in 3-5 enunturi si sa isi insoteasca prezentarea cu un desen, o pictura, o planeta modelata. De folos mi-au fost aici doua activitati pe care le-am facut in aceasta vara:

  1. Cursul ESERO la care am participat si despre care am scris AICI .
  2. Activitatile desfasurate cu Aspire Teachers privind abordarea Understanding by Design. Amanunte am scris AICI.

Asadar, la acest proiect am pornit cu sfarsitul in minte, asa cum am invatat cu Aspire Teachers: copiii sa formuleze enunturi despre o planeta. Proiectul e unul interdisciplinar: matematica si explorarea mediului, comunicare in limba romana, arte vizuale. Pe parcursul a trei saptamani desfasor cu copiii activitati care sa ii pregateasca pentru prezentarea proiectului: cateva propozitii despre o planeta:

  • Insist pe formularea de enunturi complete, nici prea scurte si nici prea lungi.
  • Le ofer informatii despre planete si ii incurajez sa caute si singuri acasa.
  • Ii indrum sa realizeze un desen, o pictura, un model pentru planeta pe care si-au ales-o.

unitatea tematica universul

Activitati desfasurate

  • Pe siteul Twinkl AICI gasiti multe materiale utile.
  • Pe siteul ESERO AICI gasiti propuneri de activitati pe tema spatiului.
  • La comunicare i-am zapacit cu formularea enunturilor. Le-am sugerat sa nu inceapa enunturile in acelasi fel si sa adauge informatii interesante, dar usor de tinut minte.
  • La stiinte am realizat experimente pentru a demonstra cum se rotesc planetele si cum se formeaza craterele. Poti vedea filmul AICI.
  • In fiecare zi le-am povestit copiilor despre o planeta. Apoi am invitat trei sa spuna in fata clasei 3 informatii pe care le-au retinut formuland propozitii.
  • La planeta Marte am realizat si o fisa de observatie. Gasesti fisa AICI. Elevii pot folosi aceasta fisa si la prezentarea finala, completand-o cu informatii despre planeta pe care si-au ales-o.
  • La arte vizuale am pictat. Poti urmari filmul AICI.
  • Tot la arte vizuale am realizat un colaj cu o nava extraterestra. Poti descarca un template pentru nava extraterestra AICI. Am folosit urmatoarele materiale: hartie colorata, betisor de inghetata, lipici, foarfece. Unii copiii au adaugat sclipici si pom pom. M-am inspirat de AICI – pe acest site insa toate formele erau puse in template; eu am vrut sa ii las pe copii sa adauge ei detaliile, asa ca am facut chiar eu un template. Ei au adaugat hublourile si extraterestrul. Poti vedea filmul nostru AICI.
  • La comunicare la litera A am sortat cuvinte tematice ce au legatura cu Universul. Poti gasi fisa cu cuvinte AICI. In alta ora le-am dat ca tema sa se gandeasca ce obiect ar lua cu ei pe Marte, un obiect a carui denumire sa inceapa cu A sau M. A doua zi am analizat cuvintele, am identificat unde se aud sunetele, copiii au alcatuit si propozitii.
  • In caietele de la editura Edu, caiete pe care le folosim noi, este o sugestie de activitate: o nava dintr-un cd. Unii copiii au realizat-o acasa.
  • Am urmarit si cateva filme, cel mai mult le-a placut un live de la Nasa de pe planeta Marte.

Materiale pentru experimente

  • Cum se rotesc planetele: O tigaie, plastilina, doua mingi de cauciuc. In mijloc pe tigaie am asezat un soare modelat. In jurul lui am pus orbitele din plastilina, astfel incat sa creez culoare. Fiecare minge a stat pe orbita sa. Copiii au invartit usor tigaia pentru a vedea cum se rotesc planetele.
  • Cum se formeaza craterele: O tava cu faina alba – 1.5kg, niste castane. Copiii au aruncat castanele in faina si au observat cum se formeaza gaurile.

unitatea tematica universul

Cand vor fi gata proiectele, va spun concluziile acestei activitati si cum s-au descurcat sau s-au implicat copii.

Va invit sa scrieti in comentarii cum ati abordat voi tema spatiului cosmic la clasa la care predati.

Alte articole pe blog: Universul – Sistemul solar, Universul in borcan.

Ema

 

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.