interpretarea datelor

Graficul si interpretarea datelor la clasa pregatitoare

Vi se pare ca interpretarea datelor, in forma stiintifica si scortoasa, statistica nu are nimic de-a face cu clasa pregatitoare? Ca intervin aici niste concepte, poate niste actiuni, activitati si idei ce depasesc puterea de intelegere a micurilor de 6 ani? In opinia mea e chiar perioada perfecta pentru a-i invata pe copii ce e un grafic, cum se strang date, cum se interpreteaza ele. Daca invata acum, vor avea deprinderi de a analiza si de a interpreta, dar si alte deprinderi importante, utile in viata de zi cu zi. Vi le prezint mai jos.

interpretarea datelor

Interpretarea datelor – de la simplu la complex

Tema noastra: Care e cea mai importanta parte a corpului?

Copiii au emis pareri. Unii au zis din prima ca inima e. Cativa si-au dat cu parerea. Unii i-au contrazis si au sustinut ca in opinia lor creierul e cel mai important. Am convenit ca acum doar inregistram ce spune fiecare si apoi vedem. Am lipit pe tabla niste imagini ale partilor corpului mentionate de copii. Dupa 5 imagini le-am propus sa ne oprim aici ca sa ingustam cercetarea.

Apoi i-am invitat, pe grupe, asa cum stau in banci (nu ii lasati sa vina toti odata deoarece se creeaza putina aglomeratie si votul nu mai e clar, unii deseneaza si pe langa si de doua ori), sa puna un semn sub imaginea pe care o voteaza. Fetele au primit creta roz, baietii creta galbena.

Am tras linie la final si am numarat ce a iesit. Am exersat in acest fel numararea si descompunerea. Cati copii cred ca inima e cea mai importanta? 11 in cazul nostru. Cate sunt fete si cati sunt baieti? 3 fete si 9 baieti. Si tot asa.

Am analizat situatia: Care e cel mai mic numar? 2 pentru ficat. Dar cel mai mare? 11 pentru inima. Care e concluzia? Inima a primit multe voturi, copiii cred ca e cea mai importanta parte a corpului.

Concluziile mele: A fost o activitate intensa in care copiii s-au prins imediat. Desi uneori sunt galagiosi si impulsivi, acum au fost prinsi in comparatii si analize. A fost mult, mult mai bine decat ma asteptam, din prima.

interpretarea datelor

Ce invata copiii din interpretarea datelor?

  • Sa emita opinii, pareri personale.
  • Sa respecte parerea celorlalti – se strang date, informatii.
  • Sa etapizeze o activitate: strangem date, votam, contorizam, analizam.
  • Sa analizeze rezultatele.
  • Sa le interpreteze.
  • Sa compare rezultatele.
  • Au o viziune de ansamblu asupra unei probleme.
  • Pentru copiii care invata vizual e o ocazie sa isi lamureasca niste aspecte.

Grafice si interpretari puteti realiza in legatura cu orice: anotimpul preferat, personajul preferat, care e cea mai importanta zi, in ce luna sunt nascuti mai multi copii, care aliment e mai potrivit sau sanatos. Puteti urmari nu doar statistica, dar va poate ajuta si la luarea unei decizii in clasa: supuneti la vot 3 variante si copiii vor decide ce prefera.

Daca ati realizat si voi grafice, va invit sa lasati un comentariu cu ideile voastre. A fost greu, usor, ce tema ati avut, ce au spus copiii?

Alte articole de pe blog: Calendar scolar urias si de colorat, Planificare clasa pregatitoare

Ema

Please follow and like us:

1 thought on “Graficul si interpretarea datelor la clasa pregatitoare”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.