Metoda cubului cu un balon

Metoda cubului la clasa a II-a, la o lectie de comunicare.
Subiectul – Textul – ionel, un baietel, de Gica Iutes, din manualul EDP.

Cub nu am avut, dar am folosit un balon pe care am scris cu marker permanent activitatile: DESCRIE, COMPARA, ANALIZEAZA, ARGUMENTEAZA, APLICA, EXPLICA, ASOCIAZA.

Metoda zice sa pornesti de la simplu la complex, mai intai sa descrii actiunea / personajul, apoi sa compari, sa analizezi… Ei, noi am pornit pur si simplu. 

Ne-am strans cu totii in cerc si am lasat balonul sa zboare. Cine il prindea, alegea un cuvant, iar eu ii explicam sarcina. Nu e o metoda usoara pentru clasa a II-a, insa copiii mei, obisnuiti cu tot felul de analize si interpretari, s-au prins repede in joc.

Le-am explicat mai intai ce inseamna cuvintele si ce astept de la ei. Analizeaza: Exemplu, Daca ai o casa pe deal, ne spui din ce e facuta, de ce ai construit-o acolo…. Descrie – Ne descrii casa ta, cum arata, ce culoare are, cate usi, cate ferestre …

Textul Ionel, un baietel a fost primit cu umor de catre copii. Le-a fost usor sa il analizeze pe bietul Ionel.
Mi-a placut in mod deosebit ideea lor pentru Compara – Compara textul cu un alt text cunoscut. Iar ei au comparat cu Jack si vrejul de fasole! Minunat! Cum era Ionel, cum era Jack.

Argumenteaza – Sarcina a fost aleasa de mai multi copii, asa ca am ales pentru argumentare pro si contra pe Ionel si pe parintii lui.
Asociati – La ce va ganditi cand cititi despre Ionel? Hmmmm…. La un purcelus, la un hamster ….

Metoda poate fi realizata si in scris, pe grupe de elevi sau individual. Trebuie gasite insa exact formularile potrivite pentru a facilita intelegerea. 
Ema 
Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *