Autoevaluare si evaluarea invatatorului

In fiecare an si in fiecare semestru (cred ca am totusi vreo 2 exceptii) am completat fise de evaluare pentru copii. Mi s-a parut important ca ei si parintii lor sa stie cum stau lucrurile, ce achizitii au copiii, ce probleme intampina. In clasa pregatitoare am conceput evaluarea dupa competentele din programa scolara, dar a fost greoaie, lunga si unii parinti nu au inteles exact la ce se refera anumite descrieri si expresii. In clasa a doua am simplificat-o si am scris, pe semestre, competentele din semestrul respectiv. In clasa a treia am simplificat-o si mai mult si au ramas doar niste competente generale foarte importante la aceasta varsta: scrierea cu majuscula, rapiditatea in efectuarea exercițiilor, modul de lucru etc.
evaluarea
Stiu ca pentru unii parinti e foarte importanta evaluarea periodica. Acum, cand am primit si eu una pentru copilul meu (asa cum v-am povestit in postarea pe care o puteti citi aici Cum e la scoala in Franta – rezultate la sfarsit de trimestru ) mi-am dat seama ca imi e de mare ajutor: stiu ce e bine si care sunt punctele pe care trebuie sa le avem in vedere.

Mereu un feedback pozitiv

In evaluarile pe care le-am facut de-a lungul anilor, nu am pus accentul pe blamarea elevilor. Fiecare lucreaza in ritmul sau si mai ales in stilul sau. La sfarsit sau pe verso am concluzionat in cateva randuri observatiile mele si mereu, dar mereu, am subliniat aspectele pozitive și realizarile pe care fiecare a reusit sa le faca de-a lungul timpului. Mi-a placut sa adaug si mesaje personalizate: Esti foarte buna la mate! Iti recomand sa citesti mai mult! Fii mai rapid! sau … doar Felicitari!

Evaluarea din perspectiva invatatorului

Stiu ca unii dintre voi nu vor fi poate de acord cu formularile mele. Ma gandesc deja la cele care implica rapiditate: Rezolva rapid exercitiile, spre exemplu. Trebuie sa va spun ca e o formulare personalizata clasei mele. Poate vi se pare ca duce cu gandul la concurenta, insa in clasa noastra nu asa a fost pusa problema. A fi rapid in rezolvarea sarcinilor inseamna sa te concentrezi, sa iei decizii rapide, sa fii activ, sa te implici. De multe ori, la orele de dezvoltare personala sau la orele obisnuite, am discutat cu copiii aspectul rapiditatii. Da, sunt momente in care e bine sa lucrezi in ritmul tau propriu. Dar sunt si destule momente (si ii pregatim in avans pentru asta – examenele, spre exemplu) unde trebuie sa rezolvi rapid, sa te incadrezi in timp. Aveam la matematica, periodic, exerciții pe ceas (le voi posta intr-o zi) si erau foarte fericiti cand reuseasu sa doboare recordul din zilele trecute. E o metoda pe care v-o recomand, insa nu abuzati de ea.

Si o autoevaluare

In clasa a treia, anul trecut, la evaluari am adaugat si autoevaluari. Fiecare a primit o foaie de completat si a incercat, cred eu, sa fie cat mai sincer. De mare ajutor mi-au fost feedbackurile lor: ce imi place / ce nu imi place la scoala. Incercati si voi. Se potriveste copiilor mai mari si cu acest prilej obtineti si o viziune a lor. Pe de alta parte, o autoevaluare invita la introspectie si analiza. E un moment de reflectie. E un moment dificil de a cerne din tot noianul faptelor doar aspectele importante.
Puteti descarca fisele dand click pe titlurile urmatoare:
Daca aveti idei, pareri, sugestii, lasati un comentariu.
Ema
Please follow and like us:

2 thoughts on “Autoevaluare si evaluarea invatatorului”

  1. Felicitari si multumiri.M-ar interesa si fisele pentru clasa a II-a.Daca aveti bunavointa sa le postati v-as ramane recunoscatoare.Multa sanatate si succes in Noul AN.
    Florentina Filimon Giurgiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *